Bilişim Teknolojisi
Burak DEMİRTÜRK

----HOŞGELDİNİZ------
Bilişim Teknolojisi
Burak DEMİRTÜRK

----HOŞGELDİNİZ------
Bilişim Teknolojisi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Bilişim Teknolojisi

Bilişim teknoloji alanı tanıtımı ( Burak DEMİRTÜRK)
 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» VMwareWorkstation Full İndir
Türkiye'nin ilk sanal otobüsü Icon_minitimeÇarş. Ağus. 18, 2010 1:04 am tarafından BAYBORA

» Cpuid HWMonitör ve CPU-Z
Türkiye'nin ilk sanal otobüsü Icon_minitimeÇarş. Ağus. 18, 2010 12:55 am tarafından BAYBORA

» windows medıa player 12 ing ama güzel
Türkiye'nin ilk sanal otobüsü Icon_minitimeÇarş. Ağus. 18, 2010 12:45 am tarafından BAYBORA

» AIMP Classic 2.61.570
Türkiye'nin ilk sanal otobüsü Icon_minitimeSalı Haz. 08, 2010 4:40 pm tarafından €mine

» VirtualDub 1.9.9
Türkiye'nin ilk sanal otobüsü Icon_minitimeSalı Haz. 08, 2010 4:12 pm tarafından €mine

» AirSnare 1.5
Türkiye'nin ilk sanal otobüsü Icon_minitimeSalı Haz. 08, 2010 4:00 pm tarafından €mine

» FileZilla 3.3.3 RC 1
Türkiye'nin ilk sanal otobüsü Icon_minitimeSalı Haz. 08, 2010 3:57 pm tarafından €mine

» Driver magician indir & özeLLikLeri
Türkiye'nin ilk sanal otobüsü Icon_minitimeC.tesi Nis. 24, 2010 9:49 am tarafından öSqé

» unLocker inDir
Türkiye'nin ilk sanal otobüsü Icon_minitimeC.tesi Nis. 24, 2010 9:43 am tarafından öSqé

En iyi yollayıcılar
tolga_yinanc (332)
Türkiye'nin ilk sanal otobüsü Vote_lcapTürkiye'nin ilk sanal otobüsü Voting_barTürkiye'nin ilk sanal otobüsü Vote_rcap 
The Dualion (300)
Türkiye'nin ilk sanal otobüsü Vote_lcapTürkiye'nin ilk sanal otobüsü Voting_barTürkiye'nin ilk sanal otobüsü Vote_rcap 
bhrcn (195)
Türkiye'nin ilk sanal otobüsü Vote_lcapTürkiye'nin ilk sanal otobüsü Voting_barTürkiye'nin ilk sanal otobüsü Vote_rcap 
K3riM3 (116)
Türkiye'nin ilk sanal otobüsü Vote_lcapTürkiye'nin ilk sanal otobüsü Voting_barTürkiye'nin ilk sanal otobüsü Vote_rcap 
starkey (94)
Türkiye'nin ilk sanal otobüsü Vote_lcapTürkiye'nin ilk sanal otobüsü Voting_barTürkiye'nin ilk sanal otobüsü Vote_rcap 
digitalpeach (85)
Türkiye'nin ilk sanal otobüsü Vote_lcapTürkiye'nin ilk sanal otobüsü Voting_barTürkiye'nin ilk sanal otobüsü Vote_rcap 
erhan41 (77)
Türkiye'nin ilk sanal otobüsü Vote_lcapTürkiye'nin ilk sanal otobüsü Voting_barTürkiye'nin ilk sanal otobüsü Vote_rcap 
HoLLy (65)
Türkiye'nin ilk sanal otobüsü Vote_lcapTürkiye'nin ilk sanal otobüsü Voting_barTürkiye'nin ilk sanal otobüsü Vote_rcap 
umit (59)
Türkiye'nin ilk sanal otobüsü Vote_lcapTürkiye'nin ilk sanal otobüsü Voting_barTürkiye'nin ilk sanal otobüsü Vote_rcap 
pisikopatyazar (53)
Türkiye'nin ilk sanal otobüsü Vote_lcapTürkiye'nin ilk sanal otobüsü Voting_barTürkiye'nin ilk sanal otobüsü Vote_rcap 

 

 Türkiye'nin ilk sanal otobüsü

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
umit
Uzman yard.
Uzman yard.
umit


Mesaj Sayısı : 59
Kayıt tarihi : 16/12/09
Yaş : 30
Nerden : İzmit

Türkiye'nin ilk sanal otobüsü Empty
MesajKonu: Türkiye'nin ilk sanal otobüsü   Türkiye'nin ilk sanal otobüsü Icon_minitimeÇarş. Ocak 13, 2010 6:05 pm

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Türkiye'nin ilk otobüs simülatörünü kullanan kurum oldu.

Kent içi toplu ulaşımda görev yapan otobüs şoförlerini simülatör cihazı ile eğitmeye başlayan ESHOT Genel Müdürlüğü, hem kullanacağı aracı tanımayan sürücülerin eğitim sırasında yaşayacağı riskleri ortadan kaldırıyor hem de önemli ölçüde yakıt tasarrufu sağlıyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, toplu ulaşımda önemli yatırımlara imza atarak filosunu yüksek teknolojiye sahip otobüslerle güçlendirirken, personel eğitimi konusunda da örnek atılımlar gerçekleştiriyor. Bugüne dek uçak, gemi, tren, askeri araç, kamyon ve binek araç sürüş özelliğine sahip simülatörler çeşitli resmi ve özel sektör kuruluşları tarafından kullanıldı. Otobüs sürücüleri eğitimi için tasarlanmış ilk ve tek araç simülatörü, ESHOT Genel Müdürlüğü bünyesinde hizmete girdi. Simülatörün tasarım ve yazılımı ESHOT'ta bulunan 2009 model Mercedes Conecto tipi körüklü otobüsü sürüş özelliklerine uygun olarak ihaleyi alan firmanın teknik elemanları tarafından hazırlandı. Simülatördeki sürücü koltuğu, direksiyon simidi, gösterge paneli, sinyal kolu, gaz ve fren pedalları, kumanda düğmeleri gibi şoför tarafından sürüş esnasında kullanılan tüm aksesuar, bu körüklü otobüsün orijinal yedek parça ve malzemeleri kullanılarak ve araçtaki gerçek konuma uygun monte edilerek üretildi.

Simülasyon sistemi ile ESHOT Genel Müdürlüğü personeli, ekonomik ve güvenli bir eğitim süreci yaşıyor. İşe yeni başlayacak personelin kullanacağı aracı tanıması, sürüş güvenliği ve kurallarını öğrenmesi amacıyla kurulan sistem sayesinde sürücüler aynı zamanda ekonomik sürüş için en doğru kullanım özelliklerini de görebiliyor. Gerçek bir otobüsün sürücü kabini esas alınarak kurulan sistem, bir bilgisayar programına bağlı olarak çalışıyor. Sürücünün günlük otobüs seferi sırasında yerine getirmesi beklenen tüm kriterler programda yer alıyor. Çeşitli arazi koşulları, gece-gündüz zaman dilimleri, karlı ve yağışlı hava gibi farklı iklim özellikleri, inen-binen yolcular, trafik işaretleri ve pek çok etken sanal olarak sürücünün karşısına çıkabiliyor. Sistem, sürücünün uyması gereken kurallar ve sürüş başarısı çerçevesinde, puanlama tablosu da oluşturuyor. Simülatör sayesinde kullanacağı aracı tanımayan sürücünün eğitim sürecinde yaşayacağı riskler ortadan kaldırıldığı gibi, önemli ölçüde yakıt tasarrufu da sağlanıyor.

Sistemi denemek amacıyla direksiyon başına geçen deneyimli şoförler, simülatörü kullanmanın, gerçek otobüs kullanmaktan çok farklı olmadığını belirtti.

ESHOT Genel Müdürü Gül Şener, kurum olarak eğitimler sırasında riski sıfıra indirmek, zamandan ve yakıttan tasarruf sağlamak gibi nedenlerle bu sistemi hayata geçirdiklerini söyledi. Şener, "ESHOT'un bütçesinin yüzde 21.93'ü akaryakıt tüketiminden dolayı harcamaları göstermektedir. ODTÜ tarafından yapılan bir araştırmada simülatör kullanımıyla bu tüketimin yüzde 10'lara yakın tasarruf sağladığını ortaya koymaktadır. Çünkü simülatörde pedala nasıl basılacağı, fren pedalının en tasarruflu şekilde nasıl kullanılacağı gibi hususlar öğretilmektedir. Akaryakıt tasarrufunun üstüne gitmeye şiddetle ihtiyacımız vardı ve bu konuda simülatör üretilerek önemli bir ihtiyaç giderildi." dedi.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Türkiye'nin ilk sanal otobüsü
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bilişim Teknolojisi :: 10. Sınıf-
Buraya geçin: