Dersin Adı Temel Elektronik ve Ölçme
Alan Bilişim Teknolojileri
Meslek/Dal Alan Ortak
Dersin okutulacağı sınıf/yıl 10. sınıf
Önerilen Süre Haftada 3 / Yıllık ders saati toplamı 108
Yetiştirilmek istenen meslek elemanı, okuldaki donanım ve bölgesel özellikler göz önüne alınarak zümre kararı ile modül havuzundan modül seçilerek ders süresi belirlenir.
Dersin amacı Bu ders ile öğrenciye doğru akım devresi kurma, alternatif akım devresi kurma, analog devre elemanlarını kullanarak elektronik devreleri kurma, temel lojik işlemleri yapma yeterlikleri kazandırılacaktır.
Dersin tanımı Öğrenciye doğru ve alternatif akım devreleri, analog-dijital devre elemanları ve devreleri yapımı ile ilgili bilgi ve becerilerin verildiği derstir.
Dersin Ön Koşulları Bu dersin ön koşulu yoktur.
Ders ile kazandırılacak yeterlikler Bu dersin sonunda;
1. Doğru Akım Devreleri modülü ile doğru akım devresi kurmak
2. Alternatif Akım Devreleri modülü ile alternatif akım devresi kurmak
3. Analog devre elemanları modülü ile Analog devre elemanlarını kullanarak elektronik devreleri kurmak
4. Lojik Devreler-1 modülü ile temel lojik işlemleri yapmak
Dersin İçeriği Bu ders,
Doğru Akım Devreleri
Alternatif Akım Devreleri
Analog Devre Elemanları
Lojik Devreler-1
konularını içermektedir.
Yöntem ve Teknikler Bu derste anlatım, göstererek yaptırma, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, beyin fırtınası, uygulamalı çalışma; elektronik devre, ölçü aleti ve güç kaynağı imalatı yapan işletmelerde gözlem yapma, uygulama, araştırma, yenilikleri takip etme, internet ortamında araştırma yapma vb. yöntem ve teknikler uygulanabilir.
Eğitim Öğretim Ortamı ve Donatım Ortam: Ölçme laboratuarı ,elektronik atölyesi…
Donanım:Elektriksel ölçü aletleri, Elektrik deney seti , multimetre, ayarlı gerilim kaynağı, osilaskop, analog devre elemanları, lojik devre elemanları, elektrik ölçü aletleri katalogları, elektronik malzeme katalogları, tepegöz, projeksiyon, bilgisayar.
Ölçme ve Değerlendirme Her faaliyet sonunda kazanılan beceriler ölçülmelidir.
Her modülün sonunda kazanılan yeterlikler ölçülmelidir.
Sınıf geçme yönetmeliğine uygun olarak ölçme ve değerlendirilir.
Öğretmen ve Eğitici Bu dersi, alanında eğitim almış sektör deneyimi olan öğretmenler vermelidir.
Gerektiğinde sektörde çalışan meslek elemanları ile iş birliği yapılmalıdır.
İşbirliği Yapılacak Kurum ve Kuruluşlar Öğrencinin konuyla ilgili olarak iletişim, araştırma-gözlem, uygulama yapabileceği; diğer alan öğretmenleri, üniversiteler, sosyal ortaklar, sivil toplum kuruluşları, çevrede bulunan işletmeler, özel, kamu kurum ve kuruluşlarıdır.
MODÜL BİLGİ SAYFASI
ALAN : BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
MESLEK/DAL : ALAN ORTAK
MODÜL : DOĞRU AKIM DEVRELERİ
KODU :
SÜRE : 40/32
ÖN KOŞUL :
AÇIKLAMA : Elektrik ölçü aletleri , elektrik deney setleri sağlanmalıdır.
GENEL AMAÇ : Öğrenci , DA devresi kuracak, bu devrenin elektriksel ölçümlerini hatasız bir biçimde yapabilecektir.
AMAÇLAR:
Öğrenci;
Elektrik devre elemanlarının direnç değerini doğru olarak ölçecek ve okuyabilecektir.
DA kaynağına bağlı seri direnç devresini kuracak, elektriksel değerleri hatasız okuyabilecektir.
Seri DA devresini kuracak, elektriksel değerleri hatasız okuyabilecektir.
Paralel DA devresini kuracak, elektriksel değerleri hatasız okuyabilecektir.
Seri – paralel DA devresini kuracak, elektriksel değerleri hatasız okuyabilecektir.
İÇERİK
A. ÜSLÜ İFADELER
1. Üstel fonksiyonlar
2. Elektrik kazalarına karşı korunma ve ilk yardım
3. El takımları ve kullanımı
4. Elektrik akımı ve gerilimi
B. DOĞRUSAL DENKLEMLER I
1. OHM Kanunu
2. Elektrik ölçü aletleri
C. SERİ DEVRELER
1. Kirshofun gerilimler kanunu
2. Direnç bağlantıları
D. KİRSHOFUN AKIMLAR KANUNU
1. Dirençlerin paralel bağlantısı
E. DOĞRUSAL DENKLEMLER II
1. İki bilinmeyenli denklemlerin çözümü
2. Seri - paralel devreler
3. Gözlü devreler
KONU ALANLARININ AĞIRLIKLARI:
KONULAR Yüzde (%)
ÜSLÜ İFADELER 10
DOĞRUSAL DENKLEMLER I 20
SERİ DEVRELER 20
KİRSHOFUN AKIMLAR KANUNU 25
DOĞRUSAL DENKLEMLER II 25
TOPLAM 100